tisdag 24 december 2013

Lucka 24- Julkrubba

Sista luckan i årets kalender visar bilden på min fina julkruppa med Maria, Josef och lilla Jesus barnet. Dessa har jag sett under hela min uppväxt då mamma hade fått dom av sin moster. Mamma tyckte att jag kunde få dom nu, då jag gillade dom starkt. Dom är gjorda av gips och fina i sin enkelhet. Eftersom sonen ännu är så pass liten så får dessa stå i vitrinskåpet, så att de inte går sönder.

Med detta vill jag önska er alla en god jul! Hoppas ni får en mysig jul så som ni önskat, om det då är med stora släkten, familjen, hemma eller borta. GOD JUL! Merry Christmas!

På finska/suomeksi:
Vuoden viimeinen luukku paljastaa jouluseimen Marian, Josefin ja pienen Jesus lapsen. Tämän seimen olen nähnyt koko lapsuuteni ajan ja nyt olen saanut sen äidiltäni. Koska poikani on vielä niin pieni saava seimi olla vitriinkaapissa suojassa.

Tällä tahdon toivottaa teille hyvää joulua! Toivottavasti saatte juuri sellaisen joulun kun olet toivonut, oli se sitten suvun tai perheen kanssa, kotona tai poissa. HYVÄÄ JOULUA!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar