måndag 23 december 2013

Lucka 23 - Bordsplacering

I år blir vi sammanlagt 11 personer runt julbordet och jag tyckte att det var roligt att göra bordsplaceringskort. Jag hade köpt en materialsats på Panduro på "Placeringskort tomteluvor" som jag haft i mina gömmor ett tag. Jag och min mamma hade pysselkväll och vi gjorde dom i ordning. Man kan såklart skaffa material själv till dessa också: rött filt tyg, vitt fleece, små klädnypor och vita bollar till "bjällror". Man klippte en trekant till luvan och lite vit på kanten och sydde ihop allt. Sen skriver man en lapp med personens namn och placerar ut gästerna som man tycker blir bäst.



På finska/suomeksi:
Tänä vuonna meitä tulee olemaan yhteensä 11 henkilöä joulupöydässä ja minusta oli hauskaa tehdä paikkakortit. Olin ostanut Pandurolta askartelupaketin tonttulakki paikkakorteista. Minä ja äitini askartelimme yhdessä. Näiden tekemiseen tarvitset punaista huopakangasta, valkoista fleeciä, pieniä pyykkipinnoja ja pieniä palloja "kulkusiksi". Leikkaa kolmioita lakiksi ja valkoista fleeceä reunaksi ja ompele kaikki yhteen. Sitten kirjoitat vieraan nimen pieneen lappuun ja järjestät paikat miten näet parhaaksi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar