onsdag 20 februari 2013

Matsedel

I dag var jag till Köping över dagen i arbete. Så på kvällen när barnen somnat var det skönta att komma iväg på en promenad, röra på sig och få lite frisk luft.

Sedan var det en kopp te på soffan framför tv. I går kväll var jag lite duktig och fortsätte måla på trappen. Jag måste bli klar med påbörjade projekt innan jag sätter igång med något nytt.

Här får ni se våran tavla som hänger i köket och där vi skriver in veckans matsedel. Vi brukar planera tillsammans vad vi ska äta kommande vecka och veckohandla så att man har allt hemma och slipper fundera på det efter jobbet. Hur brukar ni göra? Skriver ni matsedel?

Tavlan har jag gjort med hjälp av min pappa, han har gjort ramen och trädskivan i ramen. Men man skulle kunna använda en gammal tavelram och måttbeställa en lagom stor trädskiva till ramen. Sedan har jag målat skivan med griffel tavelfärg. Ritade rutor och skrev veckodagarna med vattenbeständig penna. För att ramen skulle bli lite mer speciell köpte jag bestick på Erikshjälpen,borrade hål i dom och skruvade fast i ramen. Jag har gjort flera lika, sålt några och gett några i present, mycket uppskattat!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar