lördag 14 december 2013

Lucka 14 - Julblommor

Jag har inte jätte gröna fingrar när det gäller krukväxter inne. De flesta växter vi har hemma är väldigt lättskötta och ibland undrar jag hur de lever då de får vatten så sällan. Men på julen försöker jag sköta lite julblommor. Jag köpte två julstjärnor och lade dom i en låda jag köpt förut, lade plast nertill och lät krukorna ha plasten från affären runt om.


Sedan köpte jag även två vita hyacinter. Hade inga passande krukor till dom, så det fick bli två konservburkar där jag tagit bort etiketten. Lade dom tillsammans på en bricka med två ljuslyktor, en silver ren och några silverkulor, det blev rätt så fint tycker jag, och passar fint till mitt nya kök.


På finska/suomeksi:
Minulla ei ole kovinkaan vihreät sormet kun puhutaan sisäkasveista, useimmat meillä olevat huonekasvit elävät vaikka eivät saa vettä kovinkaan usein. Mutta jouluna yritän hoitaa joitakin joulukukkia. Ostin kaksi joulutähteä ja laitoin ne laatikkoon joka minulla oli ennestään. Laitoin muovia pohjalle ja annoin muovin olla ruukun ympärillä jäljellä.

Ostin myös kaksi valkoista hyacinttia. Minulla ei ollut sopivaa ruukkua niille joten laitoin ne kahteen säilykepurkkiin joista olin poistanut etiketit. Laitoin kukat tarjottimelle kahden kynttilän ja hopea puron kanssa, löysin myös pari hopea kuulaa jotka laitoin tarjoittemelle. Kokoelmasta tuli minusta kaunis ja se sopii hyvín keittiöön.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar